Zapnijcie pasy – to będzie jazda bez trzymanki…

Zapnijcie pasy – to będzie jazda bez trzymanki…

#CMZ z Kamerą wśród Samochodów© Episode 5 – Michał

Hondę Civic wymyślono w 1972 roku. O tym, że ma być szybki zdecydowano w roku 1997 wypuszczając na rynek Type R oparty na szóstej generacji oznaczanej EK9. I się zaczęło… do prawdziwego fana #TypeRbyle Golfem nie podchodź, bo ugryzie, a potrafi ponoć wedle legendy pokąsać między innymi takie tuzy motoryzacyjnego półświatka jak #M3 i #M5. Właściciel nazywa go nawet ///M killerem z rolki… Z ruszaniem często bywa różnie, szczególnie zimą, za co winę ponosi przeniesienie napędu tylko na przednią oś. Za to o urwanie na spowalniaczach któregoś z kotylionów nadających mu ten specyficzny wygląd jest stosunkowo łatwo.

Tak, wiem… w tym momencie właścicielom eMek i beemek podszywających się pod emki emblematem ///M temperatura skoczyła na czerwone pole. Właścicielom RS’ów komputer wyrzucił z nerwów na zegary CHECK ENGINE, a koledzy w Golfach R najzwyczajniej w świecie pomdleli. Ale po kolei…

Jeżeli ktoś chce zapoznać się z seryjnymi parametrami IX Civica to odsyłam do czynnej 24/7 Wikipedii. Dziś bowiem omawiamy przypadek, w którym właściciela nie satysfakcjonowało 310 KM, było mu „za mało”, więc dokonał kilku modyfikacji, dzięki którym ten dziki samochód zrobił się jeszcze bardziej dziki.

SILNIK: 2.0L i-VTEC TURBO K20C1
MOC: po modyfikacji 400 KM 470 Nm do 3 biegu, od 4 biegu 530 Nm
Vmax: ok 302 km/h ograniczone skrzynią biegów
UKŁAD DOLOTOWY: większy i wydajniejszy cooler firmy #AirtTec, sportowa wkładka filtra
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: soft by #KingSoft
UKŁAD NAPĘDOWY: seria FWD ze szperą
ZAWIESZENIE: seria – utwardza się o 30% po wciśnięciu guzika R
UKŁAD HAMULCOWY: seria #Brembo
BODY-KIT: seria + czarna klapka paliwa, oklejenie progów i części zderzaka w kolor nadwozia, oklejony dach na czarno
KOŁA: seria 19′, na zdjęciach koła zimowo/torowe 18′ Japan Racing
ŚRODEK: seria + pakiet Carbonów i gałka #Mugen, osłony mocowania foteli ze zwykłej wersji, aluminiowa podstopnica
CAR-AUDIO: seria
INNE: osłona termiczna przy skrzyni biegów, pod maską carbonowa obudowa pasa
SPALANIE: moim zdaniem spala ile zdąży, ale Michał podaje takie oto wartości – miasto ok 11-12l; trasa 6,5l przy 90km/h; 10,5l przy 160km/h; 15,5l przy 200km/h

Elektroniczne systemy robią co mogą, aby pomóc kierowcy okiełznać podaną powyżej moc, co nie zmienia faktu, że trzeba mieć pewną rękę do prowadzenia tego nerwusa. I teraz najlepsze! Właściciel określił swój samochód mianem auta RODZINNEGO! Próbowałem dopatrzeć się tych rodzinnych walorów, ale powiem szczerze, że nawet przy dużej dawce dobrej woli, nie mogłem ich znaleźć. Po pierwsze nie jestem w stanie tak ustawić w nim fotela tak, aby byłoby mi w nim wygodnie. Nikt za mną już nie usiądzie, z bardzo prostej przyczyny, po prostu się nie zmieści. No chyba, że się położy, ale to trzeba mocno nogi podkurczyć, co może skutkować wystąpieniem zespołu RLS. I te kubełki… dla mnie jazda w nich byłaby karą, ale wiem, że Michał jest nimi zachwycony. Generalnie Michał jest ode mnie niższy (nie mylić z krótszy) i szczuplejszy, więc jestem w stanie uwierzyć, że może mu tam być wygodnie. Lub jest masochistą. Trzeciej opcji nie widzę. Jeżeli jednak przyjmiemy kryterium, że samochód rodzinny musi mieć 4 drzwi, to ten na pewno je ma.

Co się zaś tyczy „killerowania” M Power’ów i Raczej Szybkich pierścieni na niemieckich, co oczywiste autostradach, to Michał twierdzi, że jeżeli nie pozbyliście się fabrycznego ogranicznika prędkości do 250 km/h, widząc jego czerwonego niczym smocza krew Civica udawajcie, że nigdzie się wam nie spieszy 😉

Czy byłoby mi przykro gdybym wydał 500 000+ monet na szybkie niemieckie auto, a dostał lanie od rodzinnej japońskiej Hondy? Nie wiem, jeszcze mnie taka przygoda w życiu nie spotkała. Może czyta to ktoś, kto czegoś podobnego doświadczył i to i owo nam opowie? Czy kupiłbym sobie takie auto? Musiałbym być 10 cm niższy i jakieś 15 lat młodszy, aby brać to pod rozwagę, ale i wtedy wolałbym chyba zaczekać, aż Honda zdecyduje się wypuścić na rynek wersję AWD. Wtedy M’ki poległyby również na starcie 

P.S. Jak się podoba pierwsza sesja zdjęciowa w zimowej scenerii? Nad spokojną pracą fotografa parasol ochronny rozłożyła Ubezpieczenia – PWB Grupa Doradcza Sp. z oo., gdzie możecie ubezpieczyć nie tylko Hondy.

🔙⛽️🔜

Honda Polska Amazing Events King of Poland – Drag Race Cup

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *