#CMZ z Kamerą wśród Samochodów – Episode 13 Czerwony Kapturek
Jak w każdej bajce tak i w tej występuje śliczna dziewica (Czerwony Kapturek) i zły wilk (lakiernik), który zwabiwszy Kapturka obietnicą szybkiej i solidnej renowacji lakieru, porwał go dla okupu i uwięził na kilka miesięcy. Szczęśliwie (dla lakiernika) zanim wpadł do niego poczciwy myśliwy (prywatnie pierwszy i jak wszystko wskazuje ostatni mąż Czerwonego Kapturka) i ukręcił mu to i owo, zły wilk zdążył się wywiązać ze złożonej wcześniej obietnicy. A że do jakości jego usługi przyczepić się zbytnio nie można, to wilczysko wbrew baśniowym regułom ocaliło skórę.
Mercedes-Benz E280 ▪️ 2799 cm³ ▪️ R6-12v ▪️ 193 KM ▪️ 270 N·m ▪️ V-max 228 km/h ▪️ ALMANDINE RED METALLIC ▪️
Właścicielką almandinowego Mercedesa jest sympatyczna Agnieszka, która wbrew temu, co śpiewają o niej w pewnej łzawej piosence, nadal w Warszawie mieszka.
124 jakie jest każdy widzi. Napisano o tym typoszeregu już chyba wszystko i wszędzie. Co nie zmienia faktu, że jest to nadal jeden z moich ulubionych modeli Mercedesa. A ten konkretnie egzemplarz dodatkowo został bardzo dokładnie sfotografowany przez Kacper Szczepański – Fotografia Motoryzacyjna. Kacperek dotarł z obiektywem w każdą szparkę, w oponkę dmuchnął, pod maskę i do bagażnika zajrzał. Całe 69 (bez skojarzeń proszę 😋) fotosów pstryknął. To chyba najszczegółowiej sfotografowane 124 w historii CMZ. Miałem okazję spędzić dłuższą chwilę za sterami Almandina i muszę powiedzieć, że mnie nie rozczarował. Zadbany, zwarty, chętnie nabiera prędkości. 4 biegowa automatyczna skrzynia gładko zmienia przełożenia. Zawsze w takich momentach trochę żałuję, że pierwszy nabywca nie dopłacił przy zamówieniu za 5 bieg, ale nie ma co marudzić. Szyby i „stołki” w prądzie, klimatyzacja, tempomat koją nieco brak jednego przełożenia. Ciekawostką jest fakt, że auto posiada książkę serwisową skrupulatnie prowadzoną po dziś dzień. Z niedociągnięć, jakie udało mi się wyłapać podczas testów wymienić należy zalążek odklejania się podsufitki w okolicach tylnej szyby i konieczność uszczelnienia pokrywy rozrządu. Agnieszka jest właścicielką od lat czterech i z tego co obiło mi się o uszy jest skłonna zamienić tę niemiecką myśl techniczną o masie 1490 kg na banknoty drukowane przez p. Glapińskiego po kursie 29,53 zł za każdy kg masy własnej. Z właścicielką można się skontaktować (profilaktycznie za pośrednictwem męża) pod numerem ☎️ 795 878 787.
Ale, ale… opowiedzcie w komentarzach jak radzicie sobie z przedłużającą się izolacją. Mnie szlag już trafia i zająłem się wybudzaniem po kolei moich eksponatów z zimowego snu. Niektóre zrywają się chętnie, inne musi najpierw wspomóc CETEK. Potem myjka, wizyta po stempelek na stacji diagnostycznej, wiosenny przegląd w warsztacie i nieśmiałe wycieczki po mieście, a czasem to i nawet za. W najbliższą niedzielę pierwszy spot Youngtimer Warsaw fotoSPOT 2020 vol.1 w formule dostosowanej do covidowych realiów w jakich przyszło nam egzystować. Oby tylko dopisała pogoda, bo straszą coś w telewizorze śniegiem.
🔙⛽️🔜
Selected Premium Cars Quality Pro – Bosch Service Nowakowski Mercedes Benz Klasyki marzeń Ubezpieczenia – PWB Grupa Doradcza Sp. z oo.