Program Kotylion+
Program Kotylion+
W 1930 roku w niewielkim miasteczku Winnenden nieopodal Stuttgart Erwin Lorinser otworzył niewielki warsztat zajmujący się naprawą samochodów. Z czasem skupił się wyłącznie na serwisowaniu aut produkowanych przez Mercedes-Benz, a także na ich sprzedaży. Przygoda z tuningowaniem samochodów z gwiazdą na masce na dobre rozpoczyna się w drugiej połowie lat siedemdziesiątych, kiedy stery w firmie przejmuje jego syn Manfred. Dziś tą rodzinną firmą zarządza wnuk założyciela Marcus, a marka Lorinser jest znana pod prawie każdą szerokością geograficzną na świecie.
Moja przygoda z Lorinserem zatoczyła właśnie koło, 15 lat temu byłem właścicielem Mercedesa 500 SEC, do którego rękę przyłożyła firma potomka pana Erwina. Dziś mogę zaprezentować światu swoje najnowsze dziecko – #C215 #CL500 w oryginalnym pakiecie F01.
O jego zakupie wiedziało niewielu, jeszcze mniejsze grono miało okazję zobaczyć go „na lajfie” przed dzisiejszą publikacją. Reakcje były różne, od zachwytu, po pytania czy tuning przeprowadzał metodą chałupniczą pan Bożydar, wykorzystując elementy zakupione na niedzielnej giełdzie samochodowej. Szczerze powiem, że te ostatnie opinie wiszą mi słonecznym kalafiorem 😀 Mnie się te wszystkie jego kotyliony podobają i zamierzam zadawać nim szyku na ulicach i bulwarach wraz z pierwszymi promieniami wiosny 🙃
Technicznie nie było do niego wielu uwag, ktoś dbał i kochał go do końca, czeka go już tylko wymiana płynów ustrojowych w silniku, skrzyni biegów i układzie ABC, którą wraz z testem RODEO przeprowadzi mój ulubiony autoryzowany serwis MB – Nowakowski Mercedes Benz. Zanim wyjadę nim na pierwszą przejażdżkę, będę musiał jeszcze zastanowić się nad wymianą sprzętu audio-video na pokładzie, gdyż do obecnego zainstalowanego tam wynalazku raczej miłością nie zapałam 😏
À propos skrzyni biegów, to jest to już wersja 7 biegowa, co niezmiernie mnie cieszy, gdyż w poprzedniku przezywanym przeze mnie gadem (CL55AMG) dokuczało mi trochę, szczególnie w trasie tylko pięć przełożen do przodu.
Nie pozostaje mi już zatem nic innego, jak zadać pytanie czy on się może jeszcze komuś oprócz mnie podobać?
🔙⛽️🔜
P.S.
Konkursik dla wytrwałych, czyli czytających do końca 😃
Każdy kto udostępni ten post na swojej tablicy do godziny 19:19 22 stycznia 2019 r. i przyśle mi wiadomość prywatną zawierającą odpowiedź na pytanie jaką mocą dysponuje silnik Mercedesa V8 5,0 l (4966 cm³) montowany seryjnie w C215, weźmie udział w losowaniu nagrody w postaci oryginalnego breloczka widocznego na ostatnim z serii zdjęć. Pamiętajcie o ustawieniach prywatności, tak, abym widział Wasze udostępnienia. Powodzenia!