JAJO
2004 ◾ 3596 cm³ ◾ 320 KM ◾ 370 Nm ◾ 235 KW ◾ 24 zaworowy Bokser ◾ 96 mm średnicy tłoka ◾ skok tłoka 82,8 mm ◾ V-max 285 km/h ◾ 0-100 km/h – szybko ◾
Piąta generacja kultowej 911 miała być przełomowa przynajmniej z trzech powodów. Po raz pierwszy bowiem zastosowano w nim/niej silnik typu bokser chłodzony cieczą. Po drugie zmieniono kształt kultowych reflektorów na… No właśnie… Na coś, co przypomina sadzone jajka? Jajecznicę? Krowi placek, w który ktoś wdepnął kaloszem? A po trzecie obiecywano przeprojektować kabinę, która w zamyśle autorów miała oferować o wiele więcej miejsca we wnętrzu niż u poprzednika. W dwóch przypadkach na wspomniane powyżej trzy, coś poszło nie tak.
Nowe „oczy” wywołały w tamtych czasach jak to się teraz zwykło mawiać gównoburzę o sile wodospadu. Świat podzielił się na tych, którym zmiana przypadła do gustu i całą resztę. Z tym, że ci pierwsi byli w zdecydowanej mniejszości. W owym czasie ja również zaliczałem się do „reszty”. Patrzeć wręcz na to brzydkie kaczątko nie mogłem. Na całym świece nabywców znalazło 175262 egzemplarzy wszystkich odmian typoszeregu 996.
W „przestronniejszej” kabinie osoby, którym splot łańcuchów kwasu deoksyrybonukleinowego nie poskąpił wzrostu, nadal będą się czuć jak wieloryb zapakowany w puszce po sardynkach. Wsiadanie i wysiadanie zza sterów wymaga znajomości ekwilibrystyki na poziomie przynjamniej zaawansowanym. Powtórz tę czynność 4 razy dziennie, a nie będziesz musiał chodzić na jogę i callanetics razem wzięte.
Co się zaś tyczy chłodzenia silnika cieczą, to wpisał się w markę na stałe. I chyba do dobrze. Do czego to podobne, żeby prosiak miał taki sam system chłodzenia jak kaszlak
Jako, że mimo upływu lat 996 nadal budzi kontrowersje, to chętnie poznam Wasze zdanie w tym temacie. Czy przez to, że jest tak „inny”, stanie się bardziej poszukiwanym klasykiem? Czy może na zawsze pozostanie zbukiem z Zuffenhausen?
🔙⛽️🔜
Porsche Polska Porsche 911 Porsche 911 996 Jedź & Jedz z CMZ Kacper Szczepański – Fotografia Motoryzacyjna Auto Hornet Klasyki marzeń